مرحله استانی هفتمین دوره مناظرات ملی دانشجویان ایران از امروز(15 اردیبهشت) به میزبانی جهاددانشگاهی کرمانشاه آغاز شد.
کد خبر: ۶۰۰۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 05 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،بهزاد خدادادی معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه، هدف از برگزاری این مناظرات را ایجاد یک فضا و فرصت مناسب برای بیان مطالب و نظرات دانشجویان درحوزه های مختلف و درچارچوب قانون عنوان کرد و افزود: برگزاری چنین مناظرتی به پویایی دانشجویان و دانشگاه های کشور کمک خواهد کرد.

وی اظهارکرد: طرح مناظرات دانشجویی بستری مناسب برای طرح های بزرگتری چون کرسی های آزاد اندیشی است که مقام معظم رهبری نیز روی این موضوع تاکید دارند.

خدادادی با بیان اینکه وزارت علوم مسئولیت برگزاری پنج دوره مناظرات ملی دانشجویان ایران را به جهاددانشگاهی واگذار کرده، عنوان کرد: امسال برای هفتمین سال متوالی طرح مناظرات ملی دانشجویان ایران در حال برگزاری است، اما این دومین سالی است که در استان کرمانشاه این مناظرات به میزبانی موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی برگزار می شود.

وی از استقبال گسترده دانشجویان از دومین دوره این مناظرات در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: سال گذشته 12تیم چهار نفره از دانشجویان دانشگاه های استان در مناظرات شرکت کردند، اما امسال تعداد تیم های شرکت کننده به 20 تیم افزایش یافته است. 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کرمانشاه بابیان اینکه سال گذشته تیم برگزیده مناظرات دانشجویی در استان کرمانشاه به مناظرات منطقه ای اعزام و حائز رتبه کشوری شد، افزود: طبق برنامه امسال دو تیم برگزیده استان را به مناظرات منطقه ای دانشجویان اعزام خواهیم کرد.

وی تاکیدکرد: دانشجویان مناظرات و مطالب خود را در قالب 60 موضوع و آیتم ارائه خواهند داد.

وی با اشاره به برگزاری مناظرات در دو نوبت صبح و عصر، افزود: مراسم اختتامیه و اعلام دو تیم برگزیده دوشنبه (24 اردیبهشت) برگزار می شود.

همچنین در مراسم آغاز بکار این دوره از مناظرات، یوسف شاه حسینی رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی کرمانشاه طی سخنانی گفت و گو و مناظره را باعث پیشرفت و تکامل هرچه بیشتر دانشگاه ها دانست و افزود: اگر قرار است تکامل و پیشرفتی باشد، باید در بستر تفاوت ها این تکامل و پیشرفت بوجود آید.

وی با بیان اینکه تفاوت ها باعث پیش‌برندگی می شود، گفت: باید در یک فضای آزاد و به دور از انحصارگری به دنبال حقیقت باشیم.

شاه حسینی تاکید کرد: راه دستیابی به حقیقت درگفت و گو و نگاه هایی است که منتهی به شنیدن می شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار